måndag

Mys söndag

Igår va det en söndag i mina barndomsspår :) Ellen älskade det.Vi körde omkring i mina hemtrakter gick i eneskogen där jag varit mkt som liten. Vi stannade även till vid ån och bron som går över mot Rögnaröd. Där brukade jag alltid sitta på en sten ute i ån o sprattlamed mina ben. Detta gjorde vi även denna dagen. Sen blev det en vesit in till pappa där vi skulle byggt en koja i skogen, fast det började regna o sen va det fullt av nässlor så ellen ville inte gå in där..

Efter vår runda i mina hemtrakter va det dax att köra till Klippan och gratulera Thomas Majas Fabror. Efter det hämtade vi rabarber hos Svärföräldrarna och på köpet fick vi en hel rabarberpaj :) Mumma.

På väg hem slog regnet och åskan till och jag o ellen sprang från bilen o in under totalt ösregn... Sen blev det bad och sen mat ute i uterummet där vi lyssnade på regnet och njöt av varandras sällskap.
Med tända ljus sitter vi kvar i uterummet och läser en av bröderna grimms sagor. Sen va det natti natti för lilla Ellen och efter det lilla majas tur att nanna.

Vill tilägga att nattningsrutinerna för Ellen inte fungerar så bra direkt. Jag pallar inte stå inne hos henne hele tiden och hon bara ska igga och tramsa sig,,, Jaja, vi får jobba på det :) Lite mer koncikvens från mig kanske...

Ha det underbart! Nu ska vi ut och hämta Ellen på dagis!!

Inga kommentarer: